Skip to main content

Pink blog

Eventet utanför ramarna

Tanken med ett event är att man ska bjuda sin målgrupp på något alldeles speciellt. Han eller hon ska känna sig särskilt utvald. Ett lyckat event tar hänsyn till alla sinnen; syn, hörsel, känsel, smak och lukt. Men det mest framgångsrika elementet för ett lyckat event är ändå mötet – det mänskliga mötet.

Det är därför smart att tänka utanför ramarna när man planerar ett event, ta alla konstiga och kreativa idéer på allvar och bjud på något extra. Eventet handlar i grund och botten om att man ska kommunicera något. Allra bäst blir kommunikationen om alla detaljer följer ett särskilt tema eller ett koncept, gärna något man minns, gärna något utanför ramarna.

Vem är målgruppen? Vad vilken typ av kunder har du? Är de konservativa? Är de nyfikna? Om de är av den nyfikna sorten kanske ett event utanför ramarna skulle kunna bli en riktig hit.

Maten är för vissa inbjudna det allra viktigaste på ett event. En mätt kund är en glad kund. Det är därför viktigt att maten är god, snygg och serveras på utsatt tid. Det gäller även dryckerna, både de med och de utan alkohol. Den alkoholfria drycken ska kännas påkostad och fin. Många tar ju bilen när de går på företagsevent. Om man ska hålla tal är en enkel mikrofon och högtalaranläggning behjälplig.

Men som sagt, det viktigaste är att gästerna känner sig uppmärksammade och välkomna. Det sociala spelet under eventets gång är nog det allra svåraste att lyckas med till hundra procent. Därför kan det vara bra med ett arrangemang som sänker den sociala garden bland gästerna.

Välj ett koncept för alla sinnen, ett som både mättar och roar, ett som kommunicerar mänsklighet och empati, ett som får gästerna att känna sig trygga. Det är då gästerna berömmer eventet och det är då det är som allra bäst och man som arrangör kan andas ut.

Ta första steget

Boka en oförglömlig upplevelse idag

Pink Truck är mer än mat, det är en glädjefylld upplevelse. Kom och var med i vår värld av smaker och kärlek. Man blir glad – det är en garanti!